Flameblast Dragon ו-Phantasmal Bear

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

שלח תגובה
Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

Flameblast Dragon ו-Phantasmal Bear

שליחה על ידי Kroen » 22/7/2012 , 15:27

ראיתי את התרחיש הבא קורא בMTGO ואני רוצה לוודא שבאמת ככה החוקים עובדים ושזה לא היה באג. שחקן A תקף את שחקן B עם Flameblast Dragon. לשחקן B יש Phantasmal Bear במשחק. התכונה של Flameblast Dragon עלתה על הסטאק. שחקן A בחר את Phantasmal Bear בתור מטרה לתכונה. הוא לא שילם כלום, אפילו לא :r: כדי לעשות את X=0. הוא לא שילם כלום ובכ"ז Phantasmal Bear מת.
תמונה תמונה

Yoav
מארגן טורנירים
הודעות: 3184
הצטרף: 30/9/2002 , 2:00
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Yoav » 22/7/2012 , 16:15

גם אם הוא היה משלם 999=X הנזק לא היה מתבצע מפני שהדב היה מת קודם בגלל שהדרקון עשה לו טרגט, הטריגר אביליטי של הדב עלתה לסטאק ונפתרה והדב מת מהטרגוט.
מיצי מיאו

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 22/7/2012 , 16:34

Whenever Flameblast Dragon attacks, you may pay XR. If you do, Flameblast Dragon deals X damage to target creature or player.
נשמע הזוי שאתה יכול לא לשלם כלום ועדיין לבחור מטרה. אני לא אומר שמה שאמרת לא נכון, אבל אני אעדיף לחכות להסבר מפורט.
תמונה תמונה

stav brener
מארגן טורנירים
הודעות: 1225
הצטרף: 21/9/2011 , 17:50
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי stav brener » 22/7/2012 , 17:30

הוא שילם ב- X 0 מאנה .
זה הרעיון .
אותו דבר עובד עם KESSING WOLF RUN אתה משלם ירוק ואדום ובאיקס אפס מאנה ובוחר טרגט למשל PHANTASMAL BEAR והוא מת לפני שהיכולת נפתרה וככה היכולת מתקנטרת .
העיקר שבחרו טרגט.

Ilan
MTGil Wizard
הודעות: 503
הצטרף: 15/9/2011 , 19:45
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Ilan » 22/7/2012 , 17:42

stav brener כתב:הוא שילם ב- X 0 מאנה .
זה הרעיון .
אותו דבר עובד עם KESSING WOLF RUN אתה משלם ירוק ואדום ובאיקס אפס מאנה ובוחר טרגט למשל PHANTASMAL BEAR והוא מת לפני שהיכולת נפתרה וככה היכולת מתקנטרת .
העיקר שבחרו טרגט.

הבחירה של המטרה קודמת לתשלום
כלומר הוא בחר את הדוב בתור מטרה והדוב מת בגלל ״היכולת״ שלו
Top of the deck to you

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 22/7/2012 , 17:42

stav brener כתב:הוא שילם ב- X 0 מאנה .
זה הרעיון .
אותו דבר עובד עם KESSING WOLF RUN אתה משלם ירוק ואדום ובאיקס אפס מאנה ובוחר טרגט למשל PHANTASMAL BEAR והוא מת לפני שהיכולת נפתרה וככה היכולת מתקנטרת .
העיקר שבחרו טרגט.
קראת את הקלף? התכונה עולה XR, לא X. איך הוא יכול לשלם לX אפס אם הוא לא שילם את הR?

עריכה:
Ilan כתב:הבחירה של המטרה קודמת לתשלום
אני יודע את זה, אבל זה נכון גם בקסמים. לפי מה שאתה אומר מספיק שאני מכריז את הדוב כמטרה של Shock, והדוב מת בלי ששיחקתי את השוק? כי אני לא רואה הבדל בין 2 המקרים.
תמונה תמונה

stav brener
מארגן טורנירים
הודעות: 1225
הצטרף: 21/9/2011 , 17:50
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי stav brener » 22/7/2012 , 18:15

אז זה כנראה באג .
הוא צריך לשלם אחד אדום ו ב - X לשלם 0 .

Sir Psycho Sexy
Moderator
הודעות: 4093
הצטרף: 08/9/2002 , 2:00
מיקום: קריית מוצקין
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Sir Psycho Sexy » 22/7/2012 , 18:30

כל כך קשה להיכנס לקלף, ולקרוא את הRuling?
You choose the target when the ability triggers. When the ability resolves, you choose a value for X and decide whether to pay {X}{R}. If you do decide to pay {X}{R}, it's too late for any player to respond since the ability is already in the midst of resolving.

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 22/7/2012 , 18:37

איך זה עונה על השאלה? אז נכון, בוחרים מטרה לפני שמשלמים, אבל גם בShock ובקלפים דומים בוחרים מטרה לפני שמשלמים. אז אם צריך לשלם את הR של השוק כדי שהדוב יחשב כמטרה, למה פה לא צריך לשלם כלום?
תמונה תמונה

RocketLauncher
Dead On Craft
הודעות: 979
הצטרף: 14/12/2007 , 17:36
מיקום: תל אביב
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי RocketLauncher » 22/7/2012 , 18:53

ההבדל פה הוא בזמן שבו אתה בוחר אם לשלם או לא. כשאתה משחק שוק אתה בוחר מטרה, משלם, ואז הוא עולה על הסטאק. במקרה של הדרקון, לפי הציטוט ש-SPS נתן, אתה בוחר מטרה, היכולת עולה על הסטאק, ורק כשהיא נפתרת אתה יכול לשלם (או לא לשלם). תשלום המנה הוא לא דרישה להעלאת היכולת על הסטאק.
kabanist כתב:אתה נוהג בזמנך הפנוי לקרוא את דפי זהב? אם כן, אל תספר לי את הסוף!

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 22/7/2012 , 19:24

הבנתי. אבל הניסוח של התכונה מבלבלת במקרה כמו שזה שהזכרתי ובמקרה שרוצים לקנטר אותה (מה שלפי החוקים צריך לעשות לפני התשלום. מוזר מאוד).
תמונה תמונה

אוריאל
MTGil Wizard
הודעות: 947
הצטרף: 09/5/2008 , 12:41
מיקום: ירושלים
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי אוריאל » 22/7/2012 , 20:23

הרעיון הוא שהתשלום הוא חלק מהאפקט ולא מחיר, לכן היכולת עולה על המחסנית והורגת את הדב לפני התשלום..
Kroen כתב:אנשים חכמים משתמשים באופרה כי הם טיפשים.
Kroen כתב:הלוואי שהיו קובעים את השפה הרשמית של מדינת ישראל (כשהקימו אותה) בתור סינית מנדרינית... הרבה יותר שימושי מעברית

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 22/7/2012 , 20:40

You choose the target when the ability triggers. When the ability resolves, you choose a value for X and decide whether to pay {X}{R}. If you do decide to pay {X}{R}, it's too late for any player to respond since the ability is already in the midst of resolving.
באונליין לא בוחרים את הערך של X עד שמשלמים. אז באג אחד לפחות כן יצא מהת'רד הזה, אם כי זה לא הבאג שכיוונתי אליו.
תמונה תמונה

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 22/7/2012 , 21:19

אגב, אפילו לקסמים ויכולות-מופעלות, המחיר שיש לשלם לפני ממוקם ב-mana-cost\activation-cost או מוגדר כתוספת או מחיר חלופי. במקום אחר המחיר הוא חלק מאפקט. לדוגמה, אם Withdraw מחזיר ליד Elvish Spirit Guide, אפשר להשתמש ב-guide כדי לשלם :1: ולא להחזיר את היצור השני.
באונליין לא בוחרים את הערך של X עד שמשלמים. אז באג אחד לפחות כן יצא מהת'רד הזה, אם כי זה לא הבאג שכיוונתי אליו.
בפסיקה רשום "When the ability resolves" ואתה אומר שלא בוחרים עד שמשלמים. מה ההבדל?

(ערכתי את הניסוח של הדוגמה כדי שתהיה פחות מבלבלת)

Itay Winkler
MTGil Wizard
הודעות: 3529
הצטרף: 26/1/2003 , 12:46
מיקום: Tel aviv
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Itay Winkler » 22/7/2012 , 21:59

Kroen כתב:
You choose the target when the ability triggers. When the ability resolves, you choose a value for X and decide whether to pay {X}{R}. If you do decide to pay {X}{R}, it's too late for any player to respond since the ability is already in the midst of resolving.
באונליין לא בוחרים את הערך של X עד שמשלמים. אז באג אחד לפחות כן יצא מהת'רד הזה, אם כי זה לא הבאג שכיוונתי אליו.
קרא טוב טוב מה שכתוב, אתה בוחר את X ומיד בוחר אם לשלם או לא. היריב לא יכול להגיד "אה, בחרת X נזק? אז אני עושה משהו".
"Mori’s fourth-turn play was handshake, targeting Peleg."

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 22/7/2012 , 22:22

התבלבלתי. חשבתי שבוחרים X כשהיכולת עולה על הסטאק.
תמונה תמונה

שלח תגובה